.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالفت شورای شهر تالش با حضور خبرنگار

به دليل فقر فرهنگي، اعضاي شوراي اسلامي شهر تالش تمايلي به حضور خبرنگاران در جلسات اين شورا را ندارند و شهروندان از مصوبات اين شورا بي‌اطلاع هستند.

به گزارش فارس، جلسه‌هاي دوره سوم شوراي اسلامي شوراي شهر تالش بدون حضور خبرنگاران برگزار مي‌شود و تلاش‌هاي خبرنگاران براي پوشش اخبار جلسات اين شورا بدون نتيجه مانده است.
شوراي شهر تالش فاقد هرگونه ابزار اطلاع‌‌رساني مصوبات جلسات به عموم شهروندان تالشي است و با مخالفت پياپي با حضور خبرنگاران در جلسات علني شورا، اين شورا به مقدماتي‌ترين حقوق مردم كه اطلاع از روند برگزاري و مصوبات جلسات شوراست كم‌توجهي مي‌كند.
بسياري از اصحاب فرهنگ و رسانه تالش در جلسات متعدد با مسئولان شهرستان و تماس با اعضاي شوراي شهر تالش خواستار حضور خبرنگاران در جلسات شورا شده‌اند ولي شوراي شهر تالش نسبت به اين درخواست‌ها براي پوشش خبري جلسات شورا، بي‌توجه بوده است.

*اطلاع‌رساني شفاف به شهروندان تالشي ضرورتي انكارناپذير است
يك شهروند تالشي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: خبرنگاران و مسئولان با تعامل مثبت و همسو در براي رشد و بالندگي نظام بايد تلاش كنند.
علي مقدم‌برزگر افزود: اطلاع‌رساني شفاف به شهروندان تالشي ضرورتي انكارناپذير است و شوراي شهر تالش بايد به اين حق شهروندان احترام بگذارد.
وي گفت: دولت نهم و دهم بيشترين كارها را براي مردم انجام داده‌اند ولي هرگز با اين همه مشغله كاري كه به دولت كار در بين مردم شهرت دارند، از اطلاع‌رساني غافل نبوده‌اند و اين رفتار مي‌تواند الگويي ماندگار بر رفتار شورا در اطلاع‌رساني نحوه فعاليت‌ها و مصوبات اين شورا باشد.
اين شهروند تالشي ارتباط با رسانه‌ها را داراي اهميت ويژه‌اي دانست و افزود: نمود بيروني فعاليت‌هاي يك نهاد از طريق اين نوع ارتباطات ممكن مي‌شود.
وي گفت: گسترش اينترنت در عصر كنوني و قابليت‌هاي بسيار زيادي را كه اين شبكه مي‌تواند در اختيار افراد و سازمان‌ها در امر اطلاع‌رساني و ارتباطات قرار دهد مي‌تواند پايگاهي خبري براي اطلاع‌رساني اقدام‌هاي شورا باشد.
مقدم‌برزگر با اشاره به اينكه بايد در ارائه اخبار با مردم شفاف بود، افزود: تبديل خبر به خبري تبليغي و آگهي فرم رفتار ناپسندي است كه بايد در اطلاع‌رساني‌ها به آن توجه شود.

* از مصوبات شوراي شهر تالش اطلاعي ندارم
يك شهروند ديگر تالشي نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باره ميزان آگاهي از عملكرد شوراي اسلامي اين شهر گفت: از مصوبات شوراي شهر تالش اطلاعي ندارم و تنها مي‌دانم كه توسط شهرداري در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي پروژه سورتمه سياه‌داران به بهره‌برداري رسيده است.
حسين كريمي افزود: سال قبل شوراي شهر تالش براي نخستين بار جلسه‌اي در مسجد جامع تالش براي پاسخگويي به سئوالات مردم برگزار كرد كه مردم به دلايلي نسبت به اين جلسه بي‌تفاوت بودند و تنها نزديك به 100 نفر از 50 هزار شهروند تالشي در اين جلسه حضور يافتند.
وي، تالش را داري فرهنگ و تمدن هزاران ساله دانست و اظهار داشت: اعضاي شوراي شهر كه منتخب همين مردم هستند بايد پاسخگوي مردم باشند.

*كميسيون فرهنگي شوراي شهر تالش فعال شود
يك شهروند تالشي نيز به خبرنگار فارس گفت: شوراي شهر تالش در برخي موارد اطلاع‌رساني خوبي دارد و بايد اطلاع‌رساني را يكي از اركان وظايفش بداند.
امير كاظمي اظهار داشت: كميسيون فرهنگي شورا يا تشكيل نشده و يا فاقد برنامه‌ريزي محوري براي مقابله با جنگ نرم و دسيسه‌هاي شوم دشمنان است.
وي ادامه داد: شوراي شهر تالش با مطالعه مطالبات مقام معظم رهبري از مسئولان در مقابله با ناتوي فرهنگي دشمن، بايد براي برنامه‌هاي فرهنگي شهرستان و با همكاري نهادهاي فرهنگي گام بردارد.
اين دانشجوي تالشي تصويب تخصيص اعتبار از بيت‌المال براي برخي فعاليت‌هاي فرهنگي شهرستان را لازم ولي ناكافي دانست و افزود: در كميسيون فرهنگي شورا بايد به دنبال برنامه محوري با هدف مقابله با تهديدات نرم دشمن باشند.
وي گفت: فرمانداري، شهرداري، سپاه، ارشاد و تبليغات اسلامي برنامه‌هاي محتوايي بسياري را در تالش برگزار مي‌كنند ولي فقر فرهنگي در برنامه‌هاي شوراي شهر تالش مشهود است و البته احتمال دارد كارهايي نيز صورت گرفته باشد كه اطلاع‌رساني براي آن انجام نشده و يك ضعف جدي براي شوراست.

*رسانه‌ها مسئول عدم پاسخگويي شوراي شهر تالش هستند

يك كارشناس ارشد حقوق نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ضعف اطلاع‌رساني در شوراي شهر دوره سوم گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران مسئول عدم پاسخگويي شوراي شهر تالش هستند.
وي كه خواست نامش محفوظ بماند افزود: خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و رسانه بايد از شوراي شهر تالش به عنوان نمايندگان مردم در كرسي شورا مطالبه پاسخگويي به عملكرد شورا باشند.
اين شهروند تالشي، عدم پاسخگويي و اطلاع‌رساني شوراي شهر تالش را فاصله گرفتن از مردم دانست و گفت: متاسفانه برخي اوقات اخباري از شورا در برخي نشريات درج مي‌شود كه بيشتر شبيه آگهي تبليغاتي است تا يك خبر از عملكر شورا، بنابراين بايد رفتارها و نحوه تعامل با مردم در اين شورا اصلاح شود.
وي حضور خبرنگاران در جلسات شوراي شهر را يك ضرورت دانست و اظهار داشت: نبايد در قبال انجام اين ضرورت كارشكني صورت گيرد.

*شوراي شهر مخالف حضور خبرنگاران در جلسات اين شوراست

يك خبرنگار تالشي نيز به خبرنگار فارس گفت: بارها مسئله حضور خبرنگاران در جلسات شوراي شهر تالش مطرح شده است ولي شوراي شهر مخالف حضور خبرنگاران در جلسات اين شوراست.
وي كه خواست نامش فاش نشود افزود: رئيس و برخي از اعضاي شوراي شهر تالش بارها اعلام كرده‌اند كه موافق حضور خبرنگاران در جلسات شوراي شهر تالش هستند ولي عده‌اي از اعضاي شوراي شهر تالش مخالف حضور خبرنگاران بوده و در اين زمينه كارشكني و مقاومت مي‌كنند.
اين خبرنگار تالشي ادامه داد: شوراي شهر تالش بايد عزم خود را براي صيانت و حفاظت از بيت‌المال جزم كند و به جاي وقت گذاشتن براي مخالفت با حضور خبرنگاران در جلسات شورا به فكر برنامه‌ريزي براي شهر و هزاران جوان و نوجوان اين شهر باشد.

*سياست شورا در قبال عدم دعوت از خبرنگاران بايد تغيير كند
رئيس شوراي اسلامي شهر تالش در زمينه عدم دعوت از خبرنگاران براي حضور در جلسه‌هاي شوراي اين شهر به خبرنگار فارس اظهار داشت: خبرنگاران بايد در جلسه‌هاي شورا حضور يابند و اين حق قانوني و مسلم اصحاب رسانه و شهروندان تالشي است.
كوروش خداويردي‌زاده فقر فرهنگي را دليل عدم موافقت اعضا با حضور خبرنگاران در جلسات شورا ناميد و گفت: در زمينه اجراي پروژه‌هاي عمراني و زيربنايي موفق بوده‌ايم ولي در زمينه فرهنگي و اجتماعي كم كار هستيم و بايد اين خلا را پر كنيم.
وي افزود: در بخش‌هاي حمايتي از هنرمندان، فرهنگيان، فرهيختگان و خبرنگاران، خوب حركت نكرده‌ايم.
رئيس شوراي اسلامي شهر تالش اظهار داشت: بنده با حضور خبرنگاران در تمام جلسات و يا حداقل حضور در چند چلسه شورا در هر ماه موافق هستم ولي برخي از اعضا مخالفند.
وي كميسيون فرهنگي‌اجتماعي شورا را از جمله عمده مخالفان حضور خبرنگاران در جلسات شورا عنوان كرد و افزود: با اين كه دعوت از خبرنگاران يك كار فرهنگي و بزرگ است، رئيس اين كميسيون با حضور خبرنگاران در جلسات شوراي شهر تالش به شدت مخالف بوده و خواستار انتشار اخبار شورا در نشريه متعلق به شخص خودش است.
خداويردي‌زاده ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه نيز بايد با پوشش مناسب اخبار به شوراي شهر كمك كنند و همراه ما در مسير خدمت به مردم باشند.
وي عدم دعوت از خبرنگاران را نقص اين شورا دانست و اظهار داشت: اگر اختيار به صورت كامل در دست من باشد و برخي اعضاي شورا سنگ‌اندازي نكنند هر روز خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را به صحن شوراي اسلامي شهر دعوت مي‌كنم.
رئيس شوراي شهر تالش با بيان اينكه بنده از عملكرد رسانه‌ها و به ويژه خبرگزاري فارس در تالش رضايت كامل دارم گفت: در حالي كه تا كنون هيچ دعوت رسمي از خبرنگار فارس در جلسات شورا را نداشته‌ايم ولي خبرنگاران اين رسانه همواره به دنبال گرفتن اخبار شورا از طريق مصاحبه و گفت‌وگو بودند كه بازتاب آن در نشريات محلي و كشوري بسيار مطلوب بوده است.
وي اظهار داشت: به خبرنگاران قول مي‌دهم كه مانند گذشته باز هم پيگير حضور خبرنگاران به عنوان قشر پرتلاش عرصه اطلاع‌رساني در نشست‌هاي شورا باشم.
خداويردي‌زاده خاطرنشان كرد: يكي از اعضاي اين شورا در ماه‌هاي اخير امتياز نشريه‌اي را دريافت كرده و مانع از همكاري ما با ديگر نشريات مي‌شود.
وي با اشاره به مصاحبه خود با يكي از روزنامه‌هاي گيلان اظهار داشت: به خاطر اين مصاحبه اين عضو شورا با من تماس تلفني گرفت و بدترين حرف‌هاي ممكن را به بنده زد و حال در چنين فضاي مسموم شوراي شهر تالش چگونه مي‌توانيم به مصاحبه با نشريات ديگر فكر كنيم.
رئيس شوراي شهر تالش با بيان اينكه با جوسازي‌هاي اين عده رپرتاژهاي خبري بايد به انحصار نشريه‌اي خاص در آيد، افزود: اگر حتي بنده بخواهم با نشريه‌اي به صورت رپرتاژي مصاحبه كنم بايد حق‌الدرج اين خبر را به حساب شخصي پرداخت كنم كه البته حاضر هستم براي انجام وظيفه خطير اطلاع‌رساني اين كار را نيز انجام دهم.
وي در پاسخ به انتقادات مردمي درباره عملكرد ضعيف فرهنگي شوراي شهر تالش اظهار داشت: كميسيون فرهنگي شورا با مديريت خوبي كه داشته است تا كنون در اعياد و مناسبت‌هاي مذهبي برنامه‌هاي خوبي را با همكاري نهادهاي شهرستان اجرايي كرده است.
خداويردي‌زاده افزود: اين كميسيون در برنامه‌ريزي براي جوانان و نوجوانان در طول سال با هدف مشخص ضعيف عمل‌ كرده است و بايد در سال 90 شورا را در زمينه فرهنگي تقويت كنيم.
وي با اشاره به كمبود بودجه‌هاي مالي براي گسترش برنامه‌هاي فرهنگي خاطرنشان كرد: نگرش‌هاي فرهنگي بايد در شوراي شهر تقويت شود و تغيير يابد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تالش اضافه كرد: كميسيون فرهنگي شورا تنها در سال جاري 10 تا 12 جلسه برگزار كرده است ولي هيچ رابطه تعاملي براي بهره‌گيري از نخبگان و فرهيختگان تالشي را در كارنامه خود ندارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.